Ved Ronnie Johanson
Denne uken klipper vi ganske enkelt et bibelord fra Vårt Land. Samtidig får vi bedret nynorsk-andelen på nettsidene våre:
Kvar og ein skal vera lydig mot dei styresmaktene han har over seg. For det finst inga styresmakt som ikkje er av Gud, og dei som finst, er innsette av Gud. Den som set seg opp mot styresmakta, står difor imot det Gud har fastsett, og dei som gjer det, skal få sin dom. For dei som styrer, skaper ikkje frykt hos den som gjer det gode, men hos den som gjer det vonde. Vil du sleppa å vera redd styresmakta? Gjer det som godt er, og du skal få ros. For styresmakta er Guds tenar, til beste for deg. Men gjer du det vonde, har du grunn til å vera redd. Styresmakta ber ikkje sverdet utan grunn, men er Guds tenar som set hans vreidedom i verk over den som gjer det vonde. Difor må de vera lydige, ikkje berre for å sleppa straff, men òg av omsyn til samvitet. Det er òg grunnen til at de betaler skatt. For styresmaktene er Guds tenarar, og dei er sette til å ta hand om slike ting.
Vårt Land hadde valgt dette som en passende bibeltekst dagen før vi fikk ny regjering. Det gjenstår å se hvordan den vil sette Guds «vreidedom i verk over den som gjer det vonde.»
Presten som skulle kommentere disse bibelordene i avisen, syntes nok det ble for vanskelig; i hvert fall valgte hun å skrive om noe helt annet. Det gjør ikke vi. Teksten er skrevet av Paulus, og har gjort kristne til lydige undersåtter under de mest brutale regimer.
Jesus gikk enda lenger enn Paulus. «Sett dere ikke til motverge om noen gjør ondt mot dere» sier han i Bergprekenen. Dette er en slavemoral som psykopater og kristne herskere har visst å utnytte. Elsk deres fiender, sier han. Men hvem er i stand til det? Ikke en gang Jesus selv. Det måtte en jødisk intellektuell, Claude Montefiore, til for å påpeke at i nytestamentet fortelles det «ikke om et eneste tilfelle der Jesus faktisk gjorde en kjærlighetsgjerning mot noen av sine motstandere eller fiender blant rabbinerne».
Kilder:
Vårt Land 13. oktober 2021
Paulus’ brev til romerne 13; 1-6
Matteus 5; 39 og 44
C. Montefiore: Rabbinic Literature and Gospel Teachings, 1930 s. 104
Legg igjen en kommentar